WSA kolejny raz wskazuje badanie satysfakcji klienta jako działanie marketingowe

Prezes UODO w lutym 2024 r. nakazał administratorowi danych uwzględnienie sprzeciwu poprzez zaprzestanie przetwarzania danych osobowych w celach marketingowych oraz udzielił upomnienia za przetwarzanie danych bez podstawy prawnej w celach marketingowych. Skarżący złożył do PUODO skargę na nieprawidłowości w procesie przetwarzania jego danych osobowych przez Spółkę polegające na przetwarzaniu bez podstawy prawnej danych osobowych skarżącego w celach marketingowych, w tym do badania satysfakcji klienta oraz nieuwzględnieniu jego sprzeciwu wobec ich przetwarzania w ww. celach. Skarżący w dniu 11 sierpnia 2023 r. złożył sprzeciw, przeciwko przetwarzaniu jego danych osobowych przez Spółkę. Skarżący wskazał, że Spółka otrzymała jego dane osobowe od administratora A. Sp. z o.o. w celu realizacji usługi dostawy przesyłki zakupionej za pośrednictwem serwisu sprzedaży internetowej […].pl. Skarżący uznał, że Spółka oczywiście musi przetwarzać jego dane osobowe do celów realizacji usługi i w tym zakresie nie wniósł żadnych uwag. Po wykonaniu usługi otrzymał jednak po raz kolejny maila z badaniem satysfakcji klienta od Spółki łącznie z marketingiem usług własnych zachęcającym do korzystania z usług spedytora. Spółka w odpowiedzi z dnia 8 września 2023 r. odmówiła uwzględnienia sprzeciwu skarżącego w zakresie przetwarzania danych osobowych. Skarżący wyjaśniał, że zakup w innym sklepie internetowym, którego spedycja była również wykonywana z udziałem Spółki nie nosił żadnych znamion marketingowych; badań satysfakcji klienta czy informacji podszytych marketingiem usług własnych. Oprócz danych niezbędnych do odbioru przesyłki skarżący otrzymał tylko informacje o nadaniu przesyłki. Skarżący wskazał, że wiadomość otrzymana od Spółki zawierała baner o treści cyt. “D. Wyślij paczkę w jednym z ponad 24 000 punktów i automatów pączkowych!”. Administrator wskazał, że wiadomość email będąca przedmiotem skargi przede wszystkim stanowi informację o doręczeniu przesyłki i jest częścią usługi świadczonej przez Spółkę. Skarżący sam wybrał usługi Spółki dla dostawy zakupionego towaru. Wiadomość jest wysyłana automatycznie, a podstawowym celem jej wysłania jest przede wszystkim to, że gdyby faktycznie przesyłka nie została doręczona lub nie została doręczona prawidłowo, informacja pozwala odbiorcy zareagować i zgłosić Spółce takie zdarzenie. W istocie, do wiadomości […]





Aktualności Plus 360 dni
599
 PLN z VAT
  • Zapoznaj się z argumentacją Urzędu, Sądu czy Trybunału
  • Fachowe i czytelne podsumowanie omawianego orzeczenia
  • Dostęp do wszystkich aktualności na stronie
  • Jako pierwszy masz dostęp do ważnych argumentów
Wybieram
Wyszukiwarka Plus 360 dni
2999
 PLN z VAT
  • Dostęp do Wyszukiwarka 360 Dni
  • Dostęp do Aktualności Plus 360 Dni
  • 3 konsultacje RODO w ramach subskrypcji
Wybieram
Wyszukiwarka 360 dni
2699
 PLN z VAT
  • Baza Orzeczeń Sądów i Trybunałów
  • Eksperckie tezy wybranych orzeczeń
  • Decyzje Prezesa UODO
  • Decyzje Europejskich Organów Nadzorczych
  • Wytyczne i Opinie EDPB oraz EDPS
  • Źródło argumentów w postępowaniu administracyjnym
Wybieram

Ponad 2000 orzeczeń o Ochronie Danych Osobowych (RODO). Codzienna aktualizacja bazy orzeczeń.

Teraz zamawiasz Szkolenie RODO - Inspektor Ochrony Danych.  Nie musisz podawać karty płatniczej. Wystarczy, że wypełnisz formularz a na podany adres e-mail otrzymasz fakturę VAT do opłacenia. Ważne: Dopiero po zaksięgowaniu płatności – system utworzy konto użytkownika oraz uruchomi subskrypcję. Dopiero od tego momentu rozpoczyna się okres Subskrypcji.


    Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Piotr Liwszic prowadzący działalność gospodarczą jawneprzezpoufne Piotr Liwszic z siedzibą przy ul. Grzybowskiej 43, 00-855 Warszawa, NIP: 521-332-36-17, tel: (+48) 721 621 299, email: kontakt@judykatura.pl. Dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji dostępu do serwisu. Każdej osobie przysługuje prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania oraz wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych dostępne jest w polityce prywatności.



    Reszta obszernych argumentów oraz treść omawianego orzeczenia dostępna jest po dołączeniu do AKTUALNOŚCI PLUS. Dzięki tej subskrypcji dowiesz się jak organy nadzorcze w UE, sądy administracyjne czy powszechne, Trybunał Sprawiedliwości i inne podmioty argumentują swoje stanowiska. Umożliwi Ci to utrzymanie zgodności Twojej organizacji z przepisami o ochronie danych osobowych. 

    W jednym miejscu zapoznasz się z najważniejszymi argumentami oraz tezami orzeczenia oraz z jego treścią niezależnie od tego, z jakiego źródła ono pochodzi, a w dużej części jest ono opublikowane wyłącznie w serwisie Judykatura.pl.